test Działania antykryzysowe ✂️ Czy ciąć marketing? | 🥑AVOCADO
AVOCADO Grupa Reklamowa 🥑Skuteczna Agencja Marketingowo-Reklamowa ▶️ | Działania antykryzysowe
17237
page-template,page-template-offer__strategic-marketing,page-template-offer__strategic-marketing-php,page,page-id-17237,page-child,parent-pageid-15536,,qode-theme-ver-- 0.0.1b,qode-theme-r1 theme

Działania antykryzysowe

W sytuacji kryzysowej stoisz przed wieloma trudnymi decyzjami.
Niemal zawsze musisz rozważyć redukcję kosztów.
Starasz się wybrać te obszary, których ograniczenie nie pogorszy dodatkowo sytuacji Twojej Firmy, z drugiej strony— robisz finansowe cięcia, gdzie możesz, by uniknąć utraty płynności finansowej.

Jednym z pierwszych wydatków, jaki bierzesz pod uwagę, jest marketing.
Ostatecznie – sprzedaż / produkcja i tak leżą; nie jest to coś, co przyniesie natychmiastowe rezultaty i bez marketingu da się żyć.

Masz jednak świadomość, że zaniechanie marketingu da podobny efekt, jak odcięcie turbosprężarki od silnika.
Pojechać – pojedziesz, ale czy nie zbyt mało dynamicznie, by nie zostać w tyle?

Na jakie pytania szukasz w tej sytuacji odpowiedzi?

koronawirus kryzys gospodarczy marketing kryzysowy działania antykryzysowe

https://unsplash.com/@sushioutlaw

Czy obniżyć ceny? Przecież wszyscy mają kłopoty finansowe
➤ Obniżki cen to ratunek krótkofalowy. Przyzwyczajają klientów do niższej ceny i potwierdzają wysoką marżę produktów i usług. Łatwo jest zejść z ceny – znacznie trudniej ją ponownie podwyższyć. Dewaluacja jest często nieodwracalnym skutkiem takiej polityki, a odbudowa wizerunku — czasochłonna.

Jeśli oszczędzać, to na reklamie. To taki mało konkretny obszar.
➤ „Zaprzestać reklamy, by oszczędzić pieniądze, to jak zepsuć zegar, by zatrzymać czas” – to słowa jednego z ojców założycieli kolebki kapitalizmu, Stanów Zjednoczonych, trzeciego prezydenta USA. Nie da się z nim nie zgodzić, jeśli przyjmiemy, że rynek jest jak rzeka. To, że przystaniemy w miejscu, żeby przeczekać, nie oznacza, że otoczenie poczeka, aż będziemy gotowi, by ruszyć dalej. Rynek nie czeka. Stojąc – wykonujemy de facto krok wstecz.

Ciąć marketing całkowicie czy tylko trochę?
➤ W miarę możliwości — rozważnie i z wyczuciem — skorygujcie budżety i kanały, postawcie na media, cieszące się większym zainteresowaniem, zredukujcie działania mniej efektywne w czasie kryzysu, ale nie obniżajcie wartości swoich marek przez zaniechanie. Czekanie to nie jest recepta. Bądźcie aktywni.

Jak przedefiniować komunikaty marketingowe?
➤ Kryzys zawsze uderza w elementarne ludzkie instynkty – przede wszystkim w poczucie bezpieczeństwa. Przekaz komercyjny musi być w tym trudny czasie bardziej empatyczny, ludzki oraz skupiać się w pierwszej kolejności na zaspokojeniu potrzeb, leżących u podstaw piramidy Maslowa.

Z czego zatem zrezygnować, a na co przekierować budżety?
➤ Wszystko zależy od sytuacji, planowanie mediów to proces.
Wiadomo jednak, że:

• W dobie epidemii i rządowych zaleceń pozostania w domu, pierwsze słabną reklamy, zamieszczane w przestrzeni publicznej — outdoor. Można jednak wykorzystać te nośniki, zakupione z dużym prawdopodobieństwem po niższych niż zwykle cenach, do komunikowania się z osobami, które przemieszczają się codziennie do pracy i z powrotem (wg GfK w czasie stanu epidemii ponad 50% Polaków), budując prospołeczny wizerunek marki.

• Niezbyt dobrze funkcjonuje także prasa; z wyjątkiem tej, która w dużej mierze trafia do czytelników poprzez prenumeratę oraz tej, która dobrze radzi sobie w sieci, dzięki wydaniom elektronicznym.

• Radio znajdzie mniej słuchaczy wśród kierowców i w miejscach pracy, ale ma się nieźle w gospodarstwach domowych, do których jesteśmy bardziej niż zwykle przywiązani – podobnie jak telewizja, względem której lojalność ma szansę wzrosnąć w epidamicznych warunkach.

• Co natomiast wiedzie prym wśród osób aktywnych społecznie i zawodowo? Oczywiście – internet. Komunikatory są rozgrzane do czerwoności. Portale informacyjne – co rusz odświeżane w poszukiwaniu newsów. Streaming video wzrósł w niektórych godzinach nawet o 100%, ogólne zwiększenie przepływu danych sięga 40%. Nie istnieć teraz w sieci, to jak zniknąć ze społecznego i rynkowego widnokręgu.

działania antykryzysowe sukces marketing kryzysowy jak przetrwać kryzys

https://unsplash.com/@brucemars

Reasumując — jak utrzymać firmę w czasie kryzysu?
✔︎ Planuj uważnie, myśl strategicznie.
✔︎ Zasięgnij rady doświadczonych marketerów, którzy już pomogli swoim klientom przetrwać niejeden kryzys (np. w 2008 r.).
✔︎ Zakontraktowane nośniki, z których nie spodziewasz się leadów, przeznacz na PR.
✔︎ Teraz masz czas na zaktualizowanie strony www
✔︎ Nie znikaj z Google, ponieważ wyszukiwarki są teraz używane częściej niż kiedykolwiek.
✔︎ Koniecznie zadbaj o obecność swojej marki w mediach społecznościowych, ponieważ to tu obecnie kwitnie życie towarzyskie.

Działaj rozsądnie, ale i energicznie.
Dbaj o markę.

Skomentuj to na Linked In