AVOCADO Grupa Reklamowa 🥑Skuteczna Agencja Marketingowo-Reklamowa ▶️ | Marketing Strategiczny
15659
page-template,page-template-offer__strategic-marketing,page-template-offer__strategic-marketing-php,page,page-id-15659,page-parent,page-child,parent-pageid-15536,,qode-theme-ver-- 0.0.1b,qode-theme-r1 theme

Strategia ma za zadanie określić grupy docelowe oraz przedstawić zakres działań marketingowych dla każdej z nich. Określa główne cele, wartości wyróżniające, oraz mocne i słabe strony marki. Opisuje założenia identyfikacji wizualnej, dedykowanych projektowi gadżetów oraz materiałów informacyjnych. Wskazuje pożądane komunikaty oraz formy ich przedstawiania w dłuższej perspektywie czasowej.

Strategia marketingowa jest potrzebna każdej firmie — zarówno spółce akcyjnej, jak i małemu start-upowi. Jej brak z reguły prowadzi do nietrafionych działań reklamowych, które — jako nieefektywne — pociągają za sobą głównie straty finansowe. Zanim przedsiębiorca zdecyduje się na produkcje jakiegokolwiek typu reklamy, powinien najpierw zadać sobie pytanie o cele.
Wbrew pozorom zdefiniowanie celów marketingowych nie jest oczywiste. Często cele wizerunkowe są mylone ze sprzedażowymi, a jeszcze częściej fałszywie definiuje się grupy docelowe i właściwe sposoby dotarcia do nich. Skutkiem tego są błędnie sformułowane komunikaty, kierowane niewłaściwymi kanałami do chybionego targetu. Wnioski z takich doświadczeń także bywają niecelne: „reklama (lub dowolny jej wypróbowany rodzaj, np. outdoor) nie działa”. Tymczasem wystarczy czasem zmienić kilka elementów tej rynkowej gry, jaką jest marketing, żeby — po miesiącach zastoju — sprzedaż ruszyła lub marka zmieniła reputację. Trzeba „tylko” ustalić zasady — i w tym właśnie celu powstaje strategia marketingowa.

Łatwo można odróżnić marki, które jedynie doraźnie decydują się na reklamę czy druk ulotki od takich, które mają długofalową strategię marketingową. W Gdyni zarówno poszczególne działania, jak i przygotowanie długofalowego kalendarza promocji i reklamy zlecisz w Avocado.

Pojedyncze akcje mogą być skuteczne. Jednak na długo w świadomości klientów pozostają takie marki, które kompleksowo planują i kształtują swoją strategię. Dokonanie tego w pojedynkę jest trudne i zabiera dużo czasu. Korzystając z usług agencji marketingu z Gdyni Avocado, zdejmujesz z siebie ten ciężar. Możesz zająć się tym, co umiesz robić najlepiej – prowadzeniem firmy.

Na czym polega opracowywanie koncepcji?

Zależnie od tego, czy klient chce wzmocnić już prowadzone działania marketingowe, uzupełnić lub skorygować je, czy może dopiero zacząć, za każdym razem podchodzimy do niego indywidualnie. Możemy stworzyć w naszym biurze w Gdyni marketingową strategię na wybrany czas lub cały rok.

Aby działania firmy nie sprawiały przypadkowego charakteru, do tego warto mieć media plan – listę postów na bloga i media społecznościowe, reklam i artykułów sponsorowanych. Zajmą się tym nasi copywriterzy, którym pomogą graficy i programiści.

Wybór kierunku

Nie wiesz, od czego zacząć? Jesteśmy w stanie przeprowadzić badania marketingowe, by dojść do tego, czego naprawdę potrzebują Twoi klienci i co myślą o marce. W nagłych kryzysach i dłuższej perspektywie o wizerunek marki zadba nasz dział PR.