AVOCADO Grupa Reklamowa 🥑Skuteczna Agencja Marketingowo-Reklamowa ▶️ | Marketing Strategiczny
15659
page-template,page-template-offer__strategic-marketing,page-template-offer__strategic-marketing-php,page,page-id-15659,page-parent,page-child,parent-pageid-15536,,qode-theme-ver-- 0.0.1b,qode-theme-r1 theme

Strategia ma za zadanie określić grupy docelowe oraz przedstawić zakres działań marketingowych dla każdej z nich. Określa główne cele, wartości wyróżniające, oraz mocne i słabe strony marki. Opisuje założenia identyfikacji wizualnej, dedykowanych projektowi gadżetów oraz materiałów informacyjnych. Wskazuje pożądane komunikaty oraz formy ich przedstawiania w dłuższej perspektywie czasowej.

Strategia marketingowa jest potrzebna każdej firmie — zarówno spółce akcyjnej, jak i małemu start-upowi. Jej brak z reguły prowadzi do nietrafionych działań reklamowych, które — jako nieefektywne — pociągają za sobą głównie straty finansowe. Zanim przedsiębiorca zdecyduje się na produkcje jakiegokolwiek typu reklamy, powinien najpierw zadać sobie pytanie o cele.
Wbrew pozorom zdefiniowanie celów marketingowych nie jest oczywiste. Często cele wizerunkowe są mylone ze sprzedażowymi, a jeszcze częściej fałszywie definiuje się grupy docelowe i właściwe sposoby dotarcia do nich. Skutkiem tego są błędnie sformułowane komunikaty, kierowane niewłaściwymi kanałami do chybionego targetu. Wnioski z takich doświadczeń także bywają niecelne: „reklama (lub dowolny jej wypróbowany rodzaj, np. outdoor) nie działa”. Tymczasem wystarczy czasem zmienić kilka elementów tej rynkowej gry, jaką jest marketing, żeby — po miesiącach zastoju — sprzedaż ruszyła lub marka zmieniła reputację. Trzeba „tylko” ustalić zasady — i w tym właśnie celu powstaje strategia marketingowa.