Istotną rolę w kampanii "Najpierw bezpieczeństwo. Teraz Trójmiasto" odegrały konkursy zorganizowane w social mediach. Pierwszy z nich, czyli "Wygraj darmowy pobyt w Trójmieście" skierowany był do osób, które jeszcze nie przyjechały do Trójmiasta. Zadaniem uczestników było przedstawienie w jak najbardziej kreatywny sposób swojego pomysłu na spędzenie czasu w Trójmieście — forma była dowolna, a nagrody warte zachodu, bowiem do wygrania były vouchery pobytowe do wykorzystania w najlepszych trójmiejskich hotelach.
Drugi konkurs "Zwiedzaj Trójmiasto i wygrywaj" adresowany był do osób, które właśnie spędzały czas w Trójmieście i miał na celu zachęcanie turystów do odwiedzania mniej oczywistych, ale wartych uwagi atrakcji turystycznych Gdańska, Gdyni i Sopotu. Nagrodami tutaj były vouchery do wykorzystania w trójmiejskich atrakcjach turystycznych, takich jak muzea, restauracje czy rejsy statkiem.
W wyniku obydwu akcji konkursowych powstało całe mnóstwo niezwykle kreatywnego kontentu promującego Trójmiasto.
więcejNa potrzeby przeprowadzanej kampanii powstały również 4 landing page'e, stworzone przy współpracy z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną — jeden ogólny i po jednym dla każdego z trzech miast: Gdańska, Gdyni i Sopotu. Znalazły się na nich m. in. informacje nt. danego miasta, nietypowych atrakcji turystycznych, a także zasady i regulamin organizowanego w ramach kampanii konkursu.
więcejW naszym media planie kampanii "Najpierw bezpieczeństwo. Teraz Trójmiasto" nie zabrakło również reklamy prasowej w tradycyjnych wydaniach czasopism. Równolegle do reszty działań została wyemitowana kampania w Gazecie Wyborczej jako kampania towarzysząca. Przygotowaliśmy do niej projekty, bazujące na tych samych 4 KV, które stanowiły wzorzec graficzny całej kampanii.
więcejReklama outdoorowa nadal odgrywa bardzo ważną rolę w promocji i marketingu, dlatego też w kampanii promującej Trójmiasto skorzystaliśmy również i z tej formy. Przygotowane kreacje w różnych odsłonach umieściliśmy na nośnikach w Warszawie, Łodzi i Krakowie, gdyż mieszkańcy tych miast stanowili naszą główną grupę docelową. Były to nośniki typu SuperNet 6x3, dedykowane ruchowi drogowemu, a także takie skierowane do pieszych, czyli CityLight oraz spektakularny ekran LED umieszczony przy głównym wejściu do galerii Arkadia w Warszawie.
więcejNa potrzeby prowadzonej przez nas kampanii "Najpierw bezpieczeństwo. Teraz Trójmiasto" wyemitowane zostały 3 spoty reklamowe w 3 lokalnych stacjach radiowych - łącznie 450 emisji (po 150 w każdej stacji).
więcejNa czas trwania kampanii "Najpierw bezpieczeństwo. Teraz Trójmiasto", Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna pod naszą pieczę oddała również swoje profile w social mediach - @Pomorskie.travel na Facebooku oraz @pomorskietravel na Instagramie. Przez okres 3 tygodni w naszej gestii leżało przygotowanie harmonogramu postów wraz z dopasowaniem treści i zdjęć, a także moderowanie i odpowiadanie na komentarze użytkowników.
W tym czasie prowadziliśmy również na ww. profilach kampanie Facebook Ads i Instagram Ads.
więcejKampania promująca Gdańsk, Gdynię i Sopot przeprowadzona została w trzech formach:
- Linki sponsorowane - reklamy pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google na podstawowe frazy związane z poszukiwaniem destynacji turystycznej na wakacje i miejsca na urlop,
- Banery w sieci reklamowej - reklamy bannerowe na stronach najbardziej powiązanych z turystyką i rekreacją w celu jak największej skuteczności działań. Bannery prowadziły wprost na stworzone w tym celu landing page.
- Działania remarketingowe - przypominające zainteresowanym już wcześniej reklamami o ofercie turystycznej.
więcejNasz dział graficzny stanął na wysokości zadania! Dla każdego z trzech promowanych miast stworzona została niesamowita kreacja - każda z nich przedstawiała charakterystyczny dla danego miasta obiekt oraz przenikające go mniej znane miejsce. Tak też w Gdyni na pierwszym planie widoczny jest Dar Pomorza, a na dalszym – plaża i Klif Orłowski; odzwierciedleniem Gdańska jest pomnik Neptuna i Trójmiejski Park Krajobrazowy; a Sopot przedstawia Krzywy Domek oraz jeźdźca na koniu, mającego symbolizować Hipodrom w Sopocie.
więcejWymyślenie hasła, które zainteresuje i przyciągnie uwagę odbiorcy to nie lada wyzwanie - my jednak mu podołaliśmy! W dobie panującej epidemii, postanowiliśmy skupić uwagę na potrzebie bezpiecznego odpoczynku. W przekazywanym komunikacie sugerowaliśmy konotację między bezpieczeństwem a urlopem w Trójmieście.
Podpowiadał on potencjalnemu odbiorcy, że każde z promowanych miast jest bezpieczne, a fakt ten potwierdzała znikoma ilość zachorowań na COVID-19 w tym czasie.
Najpierw bezpieczeństwo. Teraz Trójmiasto!więcejKażda prawidłowo przygotowana kampania marketingowa poprzedzona jest skrupulatnie opracowaną i przemyślaną strategią. Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna zdecydowała się powierzyć to zadanie naszej agencji - i nie zawiodła się. Cały nasz zespół pracował nad tym, aby kampania wypadła jak najlepiej. Dział marketingowy wytężał swoje umysły, by wymyślić jak najlepsze hasła, wykorzystywał całe pokłady swego uroku i zdolności negocjacyjnych, ażeby zdobyć jak najlepsze nośniki i jak najlepszy czas antenowy oraz pracował nad tym, by wszystko ostatecznie pięknie się zgrało i dało jak najlepsze efekty. Z kolei dział graficzny całe swoje natchnienie włożył w to, aby przygotować niesamowite kreacje! ;)
więcejKampania promująca Trójmiasto pod hasłem "Najpierw bezpieczeństwo. Teraz Trójmiasto" zaowocowała naprawdę dobrymi wynikami! Takimi, którymi warto się chwalić ;)
Przez cały czas pracy nad kampanią zbieraliśmy niezbędne dane, które następnie przeanalizowaliśmy i przedstawiliśmy w przejrzysty sposób w raporcie podsumowującym całą kampanię, nasze działania i ich wyniki.
więcej