Trendy w Social Media w 2022 roku | 馃AVOCADO
18038
page-template,page-template-offer__strategic-marketing,page-template-offer__strategic-marketing-php,page,page-id-18038,page-child,parent-pageid-15659,,qode-theme-ver-- 0.0.1b,qode-theme-r1 theme

Trendy w Social Media w 2022 roku

Kt贸re z nich rozgrzej膮 nas do czerwono艣ci?

Ostatnie wydarzenia i ograniczenie kontakt贸w bezpo艣rednich mia艂y znacz膮cy wp艂yw na popularno艣膰 medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Obecno艣膰 marek w social mediach sta艂a si臋 niemal obowi膮zkowa. Sprawdzili艣my wi臋c, jakie trendy b臋dziemy obserwowa膰 (i wdra偶a膰) na platformach spo艂eczno艣ciowych w 2022 r.

1. Kr贸tkie formy video b臋d膮 triumfowa膰

Wed艂ug szacunk贸w przeprowadzonych przez Cisco, 82% ruchu w Internecie w 2022 r. b臋dzie zas艂ug膮 video. Badania u偶ytkownik贸w TikToka, przeprowadzone przez Kantar, wskazuj膮, 偶e reklamy na tym serwisie s膮 uwa偶ane za bardziej inspiruj膮ce ni偶 na innych platformach. Nie dziwi wi臋c rosn膮ca popularno艣膰 TikToka, wprowadzenie Instagram Reels czy Shorts przez YouTube. U偶ytkownicy medi贸w spo艂eczno艣ciowych oczekuj膮 kreatywnych tre艣ci od obserwowanych tw贸rc贸w i marek. Dopasowanie si臋 do ich potrzeb stanowi wyzwanie na ten rok dla reklamodawc贸w w serwisach spo艂eczno艣ciowych. 

2. S-commerce

Wzrost popularno艣ci medi贸w spo艂eczno艣ciowych w po艂膮czeniu ze wzrostem liczby zakup贸w w sieci, stworzy艂 idealne warunki do rozwoju s-commerce. Wielu u偶ytkownik贸w poszukuje przez social media nowych marek, wi臋c doskona艂ym pomys艂em by艂o umo偶liwienie im dokonania zakupu bez konieczno艣ci zmiany serwisu. W 2022 r. u偶ytkownicy social medi贸w b臋d膮 wr臋cz oczekiwa膰 od marek powy偶szej funkcjonalno艣ci. W kontek艣cie u偶ywania social medi贸w ze smartphone鈥檃, kluczem do sukcesu jest kr贸tka 艣cie偶ka zakupowa. S-commerce sprawia, 偶e konsument ma o jeden krok mniej do pokonania w drodze zakupowej 鈥 o jeden krok mniej, kt贸ry m贸g艂by okaza膰 si臋 s艂abym punktem tej 艣cie偶ki.

3. Mniej czasu a autentyczno艣膰 i warto艣ciowe tre艣ci, kt贸re buduj膮 wi臋藕

Im wi臋ksza popularno艣膰 medi贸w spo艂eczno艣ciowych, tym bardziej wybrednie je konsumujemy. W 2022 r. prognozuje si臋, 偶e b臋dziemy pracowa膰 nad ograniczeniem czasu sp臋dzonego w social mediach, a wobec tego 鈥 b臋dziemy dok艂adniej selekcjonowa膰 tre艣ci, kt贸re zajmuj膮 nasz czas. Nasz膮 uwag臋 b臋dzie nadal przyci膮ga膰 autentyczny content, bazuj膮cy na prawdziwym, nieperfekcyjnym wizerunku 鈥 zar贸wno tw贸rc贸w, jak i marek. Trend ten jest g艂贸wnie zas艂ug膮 pokolenia Y i Z, kt贸rzy s膮 szczeg贸lnie wra偶liwi na nieszczere praktyki. Influencerzy b臋d膮 natomiast staranniej selekcjonowa膰 wsp贸艂prace, ze wzgl臋du na wprowadzony obowi膮zek informowania o kontrakcie reklamowym. 


4. P艂atne subskrypcje

Popularno艣膰 warto艣ci, kt贸re mo偶emy otrzyma膰 od internetowych tw贸rc贸w w zamian za drobn膮 op艂at臋, b臋dzie ros艂a. Platformy b臋d膮 forsowa膰 i wprowadza膰 mo偶liwo艣膰 p艂atnych subskrypcji. Na YouTube, po wniesieniu niewielkiej miesi臋cznej op艂aty, ju偶 teraz mo偶emy zrezygnowa膰 z reklam. Wzmianki wskazuj膮, 偶e Instagram zamierza wprowadzi膰 (jest w fazie test贸w) p艂atne subskrypcje. Z podobnych rozwi膮za艅 korzystaj膮 ju偶 inne platformy spo艂eczno艣ciowe, na kt贸rych tw贸rcy oferuj膮 dost臋p do swojej wiedzy i warto艣ciowych tre艣ci w zamian za drobn膮, comiesi臋czn膮 op艂at臋.

5. Rosn膮ca popularno艣膰 niszowych serwis贸w spo艂eczno艣ciowych

Badania przeprowadzone przez Hootsuite 艣wiadcz膮 o tym, 偶e w 2022 r. mniej popularne platformy spo艂eczno艣ciowe zyskaj膮 wi臋ksz膮 uwag臋 reklamodawc贸w. Decyduj膮c si臋 na nie w dzia艂aniach reklamowych, napotkamy mniejsz膮 konkurencj臋 i b臋dziemy mogli 艂atwiej dotrze膰 do docelowych odbiorc贸w. Zalicza si臋 do nich m.in. TikTok, kt贸ry niszowym serwisem z pewno艣ci膮 ju偶 nie jest, ale nadal nie zosta艂 zaw艂adni臋ty przez reklamodawc贸w. Bardziej niszowym przyk艂adem, aczkolwiek pr臋偶nie si臋 rozwijaj膮cym (wzrost o 200% od 2019 r.), jest serwis Discord. Gromadzi on nie tylko spo艂eczno艣膰 wok贸艂 gier, ale sta艂 si臋 r贸wnie偶 platform膮, na kt贸r膮 influencerzy i marki przenosz膮 swoj膮 aktywno艣膰, prowadzon膮 dotychczas w grupach na Facebook鈥檜.

Chcesz dowiedzie膰 si臋 wi臋cej?