AVOCADO Grupa Reklamowa 🥑 Skuteczna Agencja Marketingowa 360º ▶️ | Trendy w Social Media w 2022 roku
18038
page-template,page-template-offer__strategic-marketing,page-template-offer__strategic-marketing-php,page,page-id-18038,page-child,parent-pageid-15659,,qode-theme-ver-- 0.0.1b,qode-theme-r1 theme

Trendy w Social Media w 2022 roku

Które z nich rozgrzeją nas do czerwoności?

Ostatnie wydarzenia i ograniczenie kontaktów bezpośrednich miały znaczący wpływ na popularność mediów społecznościowych. Obecność marek w social mediach stała się niemal obowiązkowa. Sprawdziliśmy więc, jakie trendy będziemy obserwować (i wdrażać) na platformach społecznościowych w 2022 r.

1. Krótkie formy video będą triumfować

Według szacunków przeprowadzonych przez Cisco, 82% ruchu w Internecie w 2022 r. będzie zasługą video. Badania użytkowników TikToka, przeprowadzone przez Kantar, wskazują, że reklamy na tym serwisie są uważane za bardziej inspirujące niż na innych platformach. Nie dziwi więc rosnąca popularność TikToka, wprowadzenie Instagram Reels czy Shorts przez YouTube. Użytkownicy mediów społecznościowych oczekują kreatywnych treści od obserwowanych twórców i marek. Dopasowanie się do ich potrzeb stanowi wyzwanie na ten rok dla reklamodawców w serwisach społecznościowych. 

2. S-commerce

Wzrost popularności mediów społecznościowych w połączeniu ze wzrostem liczby zakupów w sieci, stworzył idealne warunki do rozwoju s-commerce. Wielu użytkowników poszukuje przez social media nowych marek, więc doskonałym pomysłem było umożliwienie im dokonania zakupu bez konieczności zmiany serwisu. W 2022 r. użytkownicy social mediów będą wręcz oczekiwać od marek powyższej funkcjonalności. W kontekście używania social mediów ze smartphone’a, kluczem do sukcesu jest krótka ścieżka zakupowa. S-commerce sprawia, że konsument ma o jeden krok mniej do pokonania w drodze zakupowej – o jeden krok mniej, który mógłby okazać się słabym punktem tej ścieżki.

3. Mniej czasu a autentyczność i wartościowe treści, które budują więź

Im większa popularność mediów społecznościowych, tym bardziej wybrednie je konsumujemy. W 2022 r. prognozuje się, że będziemy pracować nad ograniczeniem czasu spędzonego w social mediach, a wobec tego – będziemy dokładniej selekcjonować treści, które zajmują nasz czas. Naszą uwagę będzie nadal przyciągać autentyczny content, bazujący na prawdziwym, nieperfekcyjnym wizerunku – zarówno twórców, jak i marek. Trend ten jest głównie zasługą pokolenia Y i Z, którzy są szczególnie wrażliwi na nieszczere praktyki. Influencerzy będą natomiast staranniej selekcjonować współprace, ze względu na wprowadzony obowiązek informowania o kontrakcie reklamowym. 


4. Płatne subskrypcje

Popularność wartości, które możemy otrzymać od internetowych twórców w zamian za drobną opłatę, będzie rosła. Platformy będą forsować i wprowadzać możliwość płatnych subskrypcji. Na YouTube, po wniesieniu niewielkiej miesięcznej opłaty, już teraz możemy zrezygnować z reklam. Wzmianki wskazują, że Instagram zamierza wprowadzić (jest w fazie testów) płatne subskrypcje. Z podobnych rozwiązań korzystają już inne platformy społecznościowe, na których twórcy oferują dostęp do swojej wiedzy i wartościowych treści w zamian za drobną, comiesięczną opłatę.

5. Rosnąca popularność niszowych serwisów społecznościowych

Badania przeprowadzone przez Hootsuite świadczą o tym, że w 2022 r. mniej popularne platformy społecznościowe zyskają większą uwagę reklamodawców. Decydując się na nie w działaniach reklamowych, napotkamy mniejszą konkurencję i będziemy mogli łatwiej dotrzeć do docelowych odbiorców. Zalicza się do nich m.in. TikTok, który niszowym serwisem z pewnością już nie jest, ale nadal nie został zawładnięty przez reklamodawców. Bardziej niszowym przykładem, aczkolwiek prężnie się rozwijającym (wzrost o 200% od 2019 r.), jest serwis Discord. Gromadzi on nie tylko społeczność wokół gier, ale stał się również platformą, na którą influencerzy i marki przenoszą swoją aktywność, prowadzoną dotychczas w grupach na Facebook’u.

Chcesz dowiedzieć się więcej?