Wizerunek marki
O działaniach wizerunkowych wiele firm myśli dopiero wówczas, gdy z marką dzieje się coś niedobrego. Wskutek niefortunnego zdarzenia lub agresywnych działań konkurencji marka traci w oczach potencjalnych klientów i spada zainteresowanie ofertą firmy. Wtedy dobitnie okazuje się, jak ważny jest wizerunek zarządzanej przez nas marki. W takim momencie włącza się zarządzanie kryzysowe, żeby ratować przedsiębiorstwo, a to bywa kosztowne i ryzykowne.
Czy warto biernie czekać na kryzys?
Wizerunek to nieodłączny atrybut marki; jest to suma skojarzeń i przekonań, które są z nią powiązane, inaczej mówiąc: sposób postrzegania marki przez jej odbiorców. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy zajmujemy się aktywnie wizerunkiem naszej marki, czy też pozwalamy się mu samoistnie kreować — wizerunek tak czy owak marce towarzyszy. Od Ciebie zależy, czy decydujesz się go kontrolować, czy nie.
Wyobrażenie marki ma realne przełożenie na jej wartość, ponieważ wpływa bezpośrednio na decyzję odbiorcy. Klient nie jest w stanie rozważyć wszystkich detali, składających się na wartość produktu. Jest zmuszony do stosowania heurystyk, gdyż w przeciwnym razie każda decyzja zajmowałaby mu mnóstwo czasu i wymagała bardzo dużego zaangażowania. Na kształt heurystyk (inaczej: uproszczeń myślowych) silny wpływ mają emocje oraz płytkie przetwarzanie, a tych z kolei z powodzeniem używa… reklama. To dlatego wizerunek jest tak istotny — bardzo często ważniejszy od faktycznych cech produktu, usługi czy przedsiębiorstwa.
Decyduj świadomie, w jakim kierunku będziesz rozwijał wizerunek swojej marki.
Skontaktuj się z nami